Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A negyedik

A negyedik

Egy napom rezsiremeteként

Magyar áramkörbe magyar preppert!

2022. július 19. - DarkVoid

Rezsinövelés, második felvonás (első rész itt).

Ahogy ígértem, egy napra off-the-grid rezsiprepper (mondhatni repper) leszek! Jöhet a nagy összeomlás, a holnapi és az azt követő jövőheti világvége (attól függően, hogy melyik - indokolatlanul optimista - doomsayer meséjét hiszed el).

Azaz: önellátok. Nem fogok hálózati áramot használni. Legalábbis ez a koncepció, de mivel eddig nem tettem magamévá az antikapitalista/antikonzumer hippi-szellemiséget, ezért ez még csak kísérleti hippészet lesz - majd meglátjuk.

poszt.jpg

Ez a kép már hétfő este készült.

A boy and his dog - and his generator!

(A cautious young fellow named Lodge, had seatbelts installed in his Dodge. When his date was strapped in, He committed a sin)

A terv tehát az, hogy egy egész napon keresztül fogok dolgozni, szórakozni, enni-inni úgy, hogy nem használok hálózati áramot. Csak én és a kis EcoFlow River 600-as hordozható áramforrás/generátorom a világ és a csúnyagonosz multik/bankok/háttérhatalom/habsburgok/gyíkemberek ellen...

Vasárnap - prepping for prepping

Mivel először szimulálok világvége-készülődést (a.k.a.: prepping/prepperkedés), ezért felkészülök a készülődésre, elvégre alapos vagyok.

Üresre zabáltam a hűtőt, hogy ne kelljen áram alatt tartani. Remélhetőleg kikapcsolva is hidegen tartja majd az italokat, hogy legalább egy kis hideg felfrissülés jusson majd a nagy melegben. Feltöltöttem az EcoFlow akkumulátorát, a céges gépet és a telefont is, tehát pár teli akksival indulok neki a napnak.

Előrelátó módon nem hétvégén csinálom a kísérletet, így ha elfogy az áram, legfeljebb nem tudok dolgozni...

Szóval íme a céljaim, amik meghatározzák a kísérleti hippészet sikerességét:

- Egy egész nap hálózati áram nélkül: hétfő reggel 8-tól kedd reggel 8-ig,

- (Hogy beolvadjak az igazi hippik közé) nem fürödni két hétig (már alakul. Tudjátok, legényélet),

- Magamévá tenni egy (vagy több) összeesküvés-elméletet (ez nem biztos, hogy menni fog. Az oltásellenesség már nem játszik, ráadásul a chemtrailes csopi tagjaként Soros György által fizetett gyíkember is vagyok).

- Nyomatni valami hippidrogot, de szigorúan kulturális appropriáció keretében, közben arról panaszkodni, hogy a nem beavatottak fogyasztási módja (misz)appropriáció. - Rescinded: megvalósíthatatlan. Azért van az a szint, ami alá nem megyek.

1dombhegy.jpg

Kihasználva utolsó, rongy kapitalista áramszolgáltatóm morzsáit felnyalva töltött napomat, megnéztem a szokásos vasárnapi filmemet: A magyar, aki kockázatkezelési menedzserként ment be, de ökohippiként jött ki!

Hétfő

08:00 - Hogy ezohippisen fejezzem ki magam:

Minden utazás első lépéssel kezdődik. A telefon ébresztőjét kinyomva elindultam a szokásos reggeli kutyasétáltatásra, de előbb:

2lekapcs.jpg

Hogy véletlenül se essek kísértésbe, lekapcsoltam az áramot. Mehetünk sétálni. Egyek vagyunk az anyatermészettel, vadászunk, a forrásból iszunk. Újrakezdjük, jurtákban fogunk élni. Előre megyünk, nem hátra!

3seta.jpg

Akkor most fent fogunk élni a hegyekben, közel az éghez, gazdi? Én részben vadászkutya is vagyok, meg tudjuk oldani. Szereted a nyulat?

08:30 - Az élet nedűje - 100%

Szokatlanul poszt-apokaliptikus érzés egy áram nélküli lakásba bejönni. Mint gyermekkorom egyik visszatérő, nyomasztó álmában, amiben egy teljesen néptelen világban bolyongok és az évszázadokkal korábban elpusztult civilizáció addigra használhatatlan nyomaira akadok. Ezek lennének a hippizmus által elérhető pozitív energiák?
Mindegy, mert van egy kis gond: kávé kell. Két lehetőségem van:

- Vagy használom a 800 wattos KV-főzőt: bár a generátorom csak 600 Wattot tud leadni, de az EcoFlow egyik előnye, hogy jerry rigging nélkül is redline-olható hogy sufnituningolás nélkül is túlhajtható és rövid ideig akár 1200 Wattot is le tud adni. Ilyenkor csökkenti a feszültséget (egy ohmos fogyasztó, mint a KV-főző esetében ez nem gond) és csak addig bírja, amíg túl nem megleszik a telepe, tehát megoldható lenne, de az a telep csak 288 Wh kapacitású és nem merem 10%-os akksival kezdeni a napot...

- Marad a másik lehetőség: begyújtom a kazánt: a néhány tízezer voltos gyújtóelektróda nagyon kis áramerősségen működik, és egy szivattyú meghajtása nem okozhat gondot. Onnantól a gázkazánnal tudok forró vizet csinálni, abból meg instant KV-t.

4kazan.jpg

Működött.

4kv.jpg

All set. Dolgozhatunk.

08:45 - A hálózat csapdájában - 99%

Az egy dolog, hogy a generátorról működtetem a céges laptopot, de valahogy az internethez is hozzá kell férnie. Megoszthatom a telefonom mobilnet-előfizetését - a havi 30 gigás csomag elég lesz, vaaaaaaagy...

5ontadapter.jpg

Pont 12 Volt? Megoldjuk okosba'!

Igen! A szolgáltatói modem/router/optikai hálózati végpont 12 voltos egyenárammal működik! Az Ecoflow River egy eddig nem említett tartozéka egy D5521-kábel (az a henger alakú csatlakozó, amit egy csomó eszköz használ), ezt bedughatom a generátor 12V-os egyenáramú aljzatába és lesz netem, ráadásul nem kell váltóáramot használni (a laptop a 100W-os USB-C aljzatról kapja a villanyt)!

77station.jpg

Van net, minden kész.

09:36 - A feleségem még a hippiremeteségben is feladatokat ad! - 98%

- "Leolvad a mélyhűtő"! - kár volt közölnöm, hogy még a villanyórát is lekapcsolom, nehogy kísértésbe essek.

- "Nem olvad le! NEM LÁTOTT GRAFITOT, MERT NEM VOLT OTT GRAFIT"! Jóóóóó, akkor bedugom azt is a generátorba. Faszom, váltóáram.

Végül így néz ki a kis munkaállomásom: gép, szolgáltatói router (sajnos a PfSense-t és a hozzá kapcsolt eszközeimet elfelejthetem, de a céges gép úgyis mindig DMZ-ben van, mert semmi dolga a helyi hálózatomon), hűtő (hosszabbítóval).

66ontsetup.jpg

10:26 - Kalibrálás kész, lazíthatok egy kicsit - 91%

Majdnem másfél órányi üzem után úgy tűnik, hogy a munkaidőt simán kibírják elektromos tartalékaim: átlagosan 20 Wattot fogyaszt a laptop, a modem-router és a hűtő (a termosztát még nem kapcsolta be a kompresszort eddig).

Mivel a fogyasztási adatok kedvezőek, megengedtem magamnak egy kis zenét, elvégre az akksiból 10% se fogyott még el, a munkaidőmből meg már majdnem 20% eltelt, az                riport elemzése mellé pedig kell valami zene. Legfeljebb azt kockáztatom, hogy munkaidő végére kimerítem a tartalékaimat és akkor marad a gyertyafénynél olvasás, meg a Switch (játékkonzol), ami egy töltéssel 3-5 óra játékot tesz lehetővé. Nekem nem gond, legfeljebb a cikk lesz kicsit unalmas, ha elfogy az áram, de zene kell.

emma.jpgKicsi Lussi megsuhintja a pengét, táncot jár a karddal. Tánca végére ötven udvaronc fekszik levágva - Útmutató kis- és nagylányoknak "kéretlen közeledés" esetére (hogy finoman fogalmazzak).

11:13 - Áram nélkül a kaputelefon sem működik - 90%

Szerencsére a futár felhívott mobilon.

img_20220718_103127.jpgBontsuk már ki, gazdi!

Ha annyi áram nem is marad, hogy a laptopon tudjak játszani, a 7 Wattot fogyasztó (és mellesleg éppen feltöltött) Switch megmenti a helyzetet: megjött a rendelésem. Horrorjátékkal úgyis csak akkor játszhatok, ha Mia nincs a közelemben (túl kíváncsi és nem akarom ilyesminek kitenni, úgyhogy vele Mario és Toad), így pont jó.

csomag2.jpg

Kajarendelésnél jó lesz észben tartani, hogy nincs kaputelefon...

12:31 - SOAD - 80%

A lejátszólistámon épp az Aerials szól, ami nemcsak ezerszer jobb Karinthy Cirkuszánál, de a klip főszereplője, a gyerek-freak is rokonszenvesebb. Hozzá hasonlóan én is Platón barlangjában érzem magam, amikor megpróbálok hippifejjel gondolkodni, csak épp az én esetemben nem adott a sikerességnek a gyermeki megélésen keresztüli interpretációja (pénz, nők, autó).

13:23 - Reaktorkohókat felfűteni! - 74%

Nem felejtettem el, hogy fúziós reaktort ígértem. Szerencsére nagyon régen, amikor még nem is léteztem, egy főként hidrogénből álló felhő keringeni kezdett a tömegközéppontja körül, miközben az anyaga befelé gravitált, aztán a kritikus ponton a saját tömegétől beroskadva gyorsan összehúzódott, közben az energiaszint rohamosan növekedni kezdett - a fénykibocsátással együtt (leegyszerűsítve).

Ennek köszönhetően tőlünk egy csillagászati egységnyire itt egy sztellarátor típusú, természetes fúziós reaktor, ami több energiát képes leadni, mint a Halálcsillag bolygórobbantó szuperlézere.

Csak egy ilyenre van szükség a megcsapolásához:

solar1.jpg

A dél-délnyugati fekvésű nappali nemsokára fényárban fog úszni. Bár többnyire lehúzott redőny mögött próbálom átvészelni a 40 fokos napokat, de most a ti kedvetekért szaunát csinálok a szobából és kicsapom a padlón a napelemtáblákat.

solar3.jpg

Optimális körülmények között a névleges teljesítménye 160W. Attól messze vagyok, hogy (kétrétegű) ablakon keresztül optimálisak legyenek a körülmények, plusz 1-2 tábla alig kap fényt, de pár százalékot vissza tudok tölteni nap végéig.

14:25 - Olvadok! - 72%

Sajnos itt bent csak akkor ad értékelhető mennyiségű áramot a napelem, ha még a függönyt is elhúzom, ellenben 34 fok lett a szobában, úgyhogy amíg nem érkezik meg az 5 méteres hosszabbítókábel a szolárpanelhez, addig nem tudom kipakolni az erkélyre úgy, hogy ne süljek meg (nem helyezhetem át a munkaállomásomat, mert a szolgáltatói routerbe bemenő üvegszál hossza korlátoz). Két wattos áron bekapcsoltam egy USB-s kisventilátort és besötétítettem...

Egyelőre úgy tűnik, hogy így is megmarad a töltöttség fele munkaidő utánra... Esetleg kutyasétáltatás után kiülök a böhömnagy napelemtáblámmal és a generátorommal 1-2 órára olvasni az árnyékba, amíg a napelem kap elég fényt a napon...

szelfi.jpg
Ilyet is ritkán csinálok. Mármint nem (csak) tükrös szelfit, hanem hogy rövidradrágot veszek fel. Stílusosan inggel kombinálva, de még mindig nem nézek ki olyan idiótán, mint egy tógát/sarongot viselő kifejlett hippi.

15:48 - Az utolsó meeting - 63%

Megvolt a mai utolsó mítingem is, YEAHHH! Közben végre megjött a kaja is, ami felvetett egy újabb problémát: legény módban mindig csak azt mosom el, ami a következő étkezéshez épp szükséges, tehát nincs evőeszközöm. Szalmonella legyen, vagy begyújtsam újra a kazánt? Inkább begyújtom.

16:49 - Eddig jó - 53%

Lassan a végéhez közeledik a munkaidő. Még pár perc és kikapcs, aztán egy jó kutyaséta a természet lágy ölén, amolyan hippisen. A munkaidőben a töltöttségnek kevesebb mint a fele lényegült át stresszé, tehát maradt bőven kapacitás a szórakozásra is, a napnak pedig még nincs vége...

17:48 - Újra itthon - 51%

Az erkélyen csak félig süt már a nap a szolárpanelre, de 50 Wattot még így is ad. Ezzel pár százalékot még visszatölthetek estig...

solareste.jpg

18:28 - A rose for Mina - 58%

Az enviro-bio-ezohippi élete valamennyi alkalmazkodásból is kellene, hogy álljon, ezért bár megtehetném, hogy a szokásos módon az éjjeli órákban olvasok lámpafény mellett, most inkább előreveszem ezt.

Peter Fehervari angolul ír, de magyarul gondolkodik sajnos. Nem baj, a történet jó - még a fordítási hibák ellenére is. Ha nem elég a világirodalmi műveltséged az alcímbeli spolier dekódolásához, akkor közérthetően is lelövöm a poént a plebs számára: Mina már akkor meghalt, amikor leszállt az éj, csak Jonah nem bírta feldolgozni és élőként kezelte. Na jó, jófej voltam és csak kijelölve olvasható.
olvas.jpg

19:26 - Egy kis játék - 60%

Már csak 2 Wattot kapok a napelemekből, úgyhogy el is pakoltam a szolárpanelt. Sudo ellenben jelezte, hogy játszani kell (mostanra pihente ki magát). Ez legalább nem fogyaszt áramot.

sudoplay33.jpg

20:09 - Esti séta - 60%

Több mint fél órája nem fogyasztottam áramot, most is inkább sétálok egyet. Kezdek hippülni?

sudoestiseta.jpg

20:32 - Kiélvezzük az utolsó napsugarakat - 60%

sunset.jpg

20:41 - Ők biztos a mennybe jutnak. - 60%

Vagy a Császár Fényébe...

Itt viszont elfogyott a természetes fény. Na jó, nem teljesen, de olvasni már nem tudok, még az erkélyen ülve sem. Majd lámpafénynél folytatom.
Addig jutottam, hogy Asenath nővér kiirtotta a plébániát a Demeter Vérén (egy hajó). (Ja, ez is később derül majd ki: kettős személyiség a drága, azért nem emlékszik) rá. Annyit kibírok, hogy nem írom le olvashatóan, de azért fekete alapon feketével muszáj idespoilereznem...

20:58 - Teki - 60%

Mia teknőse is világít, róla meg is feledkeztem: egy kis napelemes teki-lámpa. Jó, a képen baszottul creepy, de az a fényviszonyok és a kamera miatt van. Igazából cuki és Amélia is szereti.

teki.jpg

Én pedig immár 13 órája vagyok off-the-grid. Menő.

21:17 - Egy fontos lecke - 60%

Generátor nélkül budira se menj! Jó, hogy van saját lámpája, különben most szarban lennék!

budi.jpg

21:20 - Rezsi homeless - 60%

Tudom, hogy 60%-nyi töltöttséggel még órákig tudnék játszani, filmezni és olvasni, most mégis kikapcsolt generátorral, egy (a generátorról feltöltött) elemlámpa fényénél ülök a sötét hippiszimulátorban. Nem, nem kerültem közelebb a földanyához, az anyaföldhöz is csak egy nappal. Nem lettek jobbak a rezgéseim, nem oldódtak a testemlékeim, meg semmi ilyen ezo-faszság.

Azon gondolkodom, hogy habár többnyire utálom elhagyni a komfortzónámat, mégis benne vagyok minden ilyen idiótaságban.

Amikor Dórival szóba került, hogy pár év múlva - ha Mia is elég nagy lesz hozzá - elmehetnénk Japánba (ő a Japán-fan, nem én), akkor rögtön mondtam, hogy én pár napot mindenképp cyber homelessként fogok tölteni, ha már Japánban vagyok.

Katasztrófaturizmus? Napi 8 órát dolgozom, van otthonom, és ennek az életnek a biztonságából rövid időre kilépve, de tét nélkül nézném mások szenvedését?

Talán, de ott van az is, hogy érdeklődő elme vagyok és egy társadalomnak egy jelentős problémáját tekinteném meg alulnézetből, ahol az a probléma megnyilvánul (McMenekült mondjuk nem lennék).

cyberhomeless.JPG

A kicsi elemlámpa fényénél ülve részben arra gondolok, hogy milyen fasza lehet annak, aki annyira hippi, hogy akár beledögleni is hajlandó, de akkor sem fizet a gonosz "kapitalista vállalatoknak" (ironikus, hogy a kis antifogyasztók ezt a két szót képesek egymás után írni), és talán egy nőt (vagy éppen férfit) is rávesz az elektív nomádságra, hogy egy jurtában rohadjanak meg, de legalább távol a romlott nyugati világ fertőjétől és közel a természet szívcsakrájához.

Meg egy kicsit nosztalgikus is: amikor gyerek voltam és épp kikapcsolták az áramunkat, akkor is azon gondolkodtam a sötét szobában ülve, hogy milyen jó lenne, ha lenne egy napelemes generátorom. Hát, az már van.

21:43 - Unortodox - 59%

Na jó, lenullázom a nemtisztálkodás-számlálót: annyira leizzadtam a mai szaunázásban, hogy immár harmadszor is begyűjtöttam a kazánt. Szerencsére gyújtás után már alig fogyaszt.

zuhany.jpg

Így sem zuhanyoztam még.

22:02 - Lámpafényes vacsora - 58%

Romantikus vagyok, tudom.

vacsi.jpg

Kedd

00:20 - Dolgozzunk egy kicsit! - 42%

Megvolt a bugyileolvasztósan romantikus vacsi, ideje átírni a napközben keletkezett jegyzeteket, szöveget csinálni belőlük, felpimpelni poénokkal, stb...

Azóta ezt csinálom, de lassan kidőlök.

poszt_1.jpg

Itt még nagyobb volt a töltöttség...

00:37 - Fény - 42%

Mivel nem tudtam, mire készüljek, eléggé spóroltam az árammal, de igazából reggelig használhatnám a laptopot ennyivel. Hozzáteszem, hogy hibáztam, amikor a Digi routerét nem dugtam inkább a váltóáramról működő elosztóba a hűtő mellé, mert akkor kevésbé lettem volna helyhez kötve és már korábban kirakhatom a napelem-panelt az erkélyre. Akkor annyi áramom lett volna, hogy nem tudom hova tenni. Na mindegy, így tanulok.

Switch helyett inkább olvasok még.

konyv.jpg

Jó ez a kis USB-lámpa (főleg a szemkímélő meleg, sárga fénye miatt), de ha már ennyi áramom van, bedugtam az állólámpát is.

Így mulat egy magyar úr!

01:51 - Nem tudok aludni - 37%

Viszont annyi áramom van, hogy még ezt a tévének csúfolt villanyóra-dementort is bekapcsoltam. A NAS nem elérhető a hippiszimulátorban, de a külső meghajtó-enklozúrámat még közvetlenül egyenáramról is tudom működtetni.

nelli.jpg

02:46 - Aludjunk - 11%

Nem akartam a 24 óra végéig fent maradni, úgyhogy itt az idő bedőlni az ágyba. A maradék áram bőven elég lesz a hűtőnek reggelig.

08:39 - Visszaállunk RezsiCon 3-ra!

 wargames.jpg

Hát ennyi.

Kipróbáltam az ésszerű és az extrém rezsiharcos útját. Nem lettem karizmatikus szektavezér (sajnos, pedig pénzért és pináért én is beszélnék baromságokat a szabadversenyes kapitalizmusról és energiákról). Talán csak annyival lettem hippibb, hogy felfedeztem pár energiavámpírt.

vampirvadasz.jpg

És vámpírvadász lettem. Fogyasztásmérőm a feszület, távirányítású megszakítóm a karó, LED-izzóm a kalapács, időzítőkapcsolóm a fokhagyma. Már tucatnyi vámpírt megöltem (mialatt Van Helsingnek még azzal a durván szar Kozsó-Drakulával is meggyűlt a baja. Lugosi Béla meg forog a sírjában).

Ha ezobiohippi vagy és a poszt elolvasása után azt gondolod, hogy igenis közelebb kerültem magamhoz, a belső békéhez, az anyatermészethez, meg hogy növeltem a kvantum-szeretetenergiás rezgésszintemet, csak letagadom, kattints >>>IDE<<<

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkpol.blog.hu/api/trackback/id/tr6417884969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása